FORU SOCIAL IBÉRICU POLA EDUCACIÓN


Carta de Principios del Foru Social Mundial

 

Al Comité d’entidaes brasileñes qu’entamó’l primer Foru Social Mundial, fechu en Porto Alegre del 25 al 30 de Xineru del 2001, abúlta-y necesario y llexítimo, n’analizando los resultaos del mentáu Foru y les espeutatives por él creaes, establecer una Carta de Principios qu’empobine la continuidá d’esa iniciativa. Los principios que se conseñen na Carta —qu’han ser respetaos por tolos que quixeren participar del procesu y por aquellos que seyan miembros de la organización de les ediciones nueves del Foru Social Mundial— afiten les decisiones que presidieron el Foru de Porto Alegre, que garantizaron el so ésitu y ametieron el so algame, definiendo orientaciones que surden de la lóxica d’eses decisiones.

1. El Foru Social Mundial ye un espaciu abiertu d’alcuentru pa: dar puxu a la reflexón, llevar alantre un alderique democráticu d’idees, facer propuestes, establecer un intercambéu llibre d’esperiencies y articular aiciones amañoses per parte de les entidaes y los movimientos de la sociedá civil que s’opongan al neolliberalismu y al dominiu del mundu pol capital o por cualesquier forma d’imperialismu y, tamién, aporfiando por llevantar una sociedá planetaria empobinada pa escontra una rellación granible ente los seres humanos y d’estos con La Tierra.

2. El Foru Social Mundial de Porto Alegre foi un fechu asitiáu dientro del so tiempu y espaciu. Dende agora, encontándose na proclamación que surdió en Porto Alegre que “otru mundu ye posible”, el Foru conviértese nun procesu permanente de gueta y fechura d’alternatives, nun parando namás nos eventos que lu sofiten.

3. El Foru Social Mundial ye un procesu de calter mundial. Tolos eventos que se faigan como parte d’esti procesu van tener un algame internacional.

4. Les alternatives propuestes nel Foru Social Mundial contrapónense a un procesu de globalización, guiyáu poles grandes corporaciones multinacionales y polos gobiernos ya instituciones que sirven a los sos intereses, cola combayadura de los gobiernos nacionales. Estes alternatives surdíes dientro del Foro tienen como cumal cimeru afitar una globalización solidaria que, como una etapa nueva na historia del mundu, respete los derechos humanos universales, a tolos ciudadanos y ciudadanes de toles naciones y al mediu ambiente, encontándose en sistemes ya instituciones internacionales democráticos que tean al serviciu de la xusticia social, de la igualdá y de la soberanía de los pueblos.

5. El Foru Social Mundial axunta y articula a entidaes y movimientos de la sociedá civil de tolos países del mundu, pero nun quier ser una instancia de representación de la sociedá civil mundial.

6. Les xuntes del Foru Social Mundial nun tien un calter deliberativu. Quier dicise, naide va tar autorizáu a manifestar, en nome del Foru y en cualesquier de los sos alcuentros, posiciones que foren atribuyíes a tolos sos participantes. Los participantes nun han ser llamaos a tomar decisiones, por votu o aclamación —como conxuntu de participantes del Foru— sobre declaraciones o propuestes d’aición qu’incluyan a toos o a la so mayoría y que se propongan a ser decisiones del Foru como tal.

7. Poro, ha asegurase que les entidaes que participen de los alcuentros del Foru tengan la llibertá de pensar con procuru —nes xuntes— sobre declaraciones y aiciones que decidan llevar alantre, aislladamente o en comuña con otros participantes. El Foru Social Mundial comprométese a esparder perdayuri eses decisiones, per tolos medios que seya a ello, ensin direicionamientos, xerarquizaciones, censures o torgues, aclarando que son deliberaciones de les propies entidaes.

8. El Foru Social Mundial ye un espaciu plural y diversificáu, non confesional, non gubernamental y non partidariu, qu’articula de manera descentralizada y en rede a entidaes y movimientos que tean somorguiaos n’aiciones concretes pola construcción d’un mundu diferente, local o internacional.

9. El Foru Social Mundial siempre va ser un espaciu abiertu a la pluralidá y a la diversidá d’actuación de les entidaes y movimientos que quieran participar, amás d’abiertu a la diversidá de xéneros, etnies, cultures, xeneraciones y capacidaes físiques, desque seya respetada la Carta de Principios. Nun han participar del Foru representaciones partidaries nin organizaciones militares. Podrán ser convidaos a participar, en calter personal, gobernantes y parllamentares que faigan propios los compromisos d’esta Carta.

10. El Foru Social Mundial opónse a toa visión totalitaria y reduccionista de la economía, del desarrollu y de la historia y al usu de violencia como mediu de control social por parte del Estáu. Afala’l respetu a los Derechos Humanos, la práutica d’una democracia verdadera y participativa, les rellaciones igualitaries, solidaries y pacifiques ente les persones, etnies, xéneros y pueblos, condergando toles menes de dominación o de sumisión d’un ser humanu a otru.

11. El Foru Social Mundial, como espaciu d’alderiques, ye un movimientu d’idees qu’estimula la reflexón y la divulgación tresparente de los resultaos d’esa reflexón sobre los mecanismos y arbíes de dominiu del capital, sobre los medios y les aiciones de resistencia y de superación d’esi dominiu, sobre les alternatives propuestes pa iguar los problemes d’esclusión y desigualdá social que tán siendo creaos, tanto internacionalmente como nel interior de los países, por mor del procesu de globalización capitalista, coles sos dimensiones racistes, sexistes y destructives del mediu ambiente.

12. El Foru Social Mundial, como espaciu d’intercambéu d’esperiencies, estimula la conocencia mutua y la reconocencia per parte de les entidaes y movimientos participantes, valorando l’intercambéu, sobre manera d’aquello que la sociedá constrúi pa centrar l’actividá económica y l’aición política na atención a les necesidaes del ser humanu y el respetu pola naturaleza, tanto pa la xeneración actual como pa les vinientes.

13. El Foru Social Mundial, como espaciu d’articulación, busca dar puxu y crear nueves articulaciones nacionales ya internacionales, ente entidaes y movimientos de la sociedá, que seyan a ameter, tanto no público como no privao, la capacidá de resistencia social non violenta al procesu de deshumanización que vive’l mundu y a la violencia utilizada pol Estáu, amás de fortalecer aquelles iniciatives d’humanización que tán en cursu al traviés de l’aición d’esos movimientos y entidaes.

14. El Foru Social Mundial ye un procesu qu’estimula a les entidaes y movimientos participantes a que coloquen les sos aiciones locales y nacionales xunto a les instancies internacionales, como cuestiones de ciudadanía planetaria, introduciendo na axenda global les práutiques tresformadores que tean viviendo pa la fechura d’un mundu nuevu más solidariu.


Aprobada y adoptada en São Paulo, el 9 d’abril del 2001, poles entidaes que constituyen el Comité d’Organización del Foru Social Mundial. Aprobada con modificaciones pol Conseyu Internacional del Foru Social Mundial el día 10 de xunu del 2001.

 


© FSIPE